EFS - Kartlegging av triggere v. 1.2

For veiledning, se EFS - Praktisk veileder mot vold og trusler i skolen - elevperspektivet

Skjemaene kan brukes i direkte samtale med eleven, og som verktøy til bruk i egen observasjon.

For noen elever kan det være nok med en kort prat der sjansen byr seg. For andre kan det være lurt å tidfeste flere samtaler over tid med en plan for innholdet.

Målet er å hjelpe eleven til å få en bedre skolehverdag gjennom å

  • bevisstgjøre eleven egne triggere
  • hjelpe eleven til å unngå situasjoner hvor eleven trigges
  • kjenne elevens triggere, slik at de voksne kan organisere og tilrettelegge omgivelsene for å unngå eskalering
  • være tilgjengelige og hjelpe når eleven trigges
  • hjelpe eleven til å ta gode valg i situasjoner som trigger

Bilde1.png

EFS - Forenklet kartlegging av triggere (Ikke tilgjengelig)

EFS - Utvidet kartlegging av triggere (Ikke tilgjengelig)

 

Disse skal makuleres etter bruk. Relevant informasjon føres i elevens trygghetsplan.