Aldersblanding
Søk
BBSI eksternt
Aldersblanding
Algoritmisk uke- undervisningsopplegget
Algoritmiske uker på Garnes
BBS - Dokumenter barnehage for eksterne brukere
BBS - Dokumenter skole og SFO for eksterne brukere
BBS - Ekstern knappeside for systemer og prosedyrer for EFS
BBS - Inngangsside for eksterne brukere
BBS - Ressursside vold og trusler
BFNE - Rapport etter helseundersøkelser av elever og ansatte ved Gamle Varden skole
EFB - Praktisk veileder mot vold og trusler i barnehagen
EFS - Praktisk veileder mot vold og trusler i skolen - ansattperspektivet
EFS - Praktisk veileder mot vold og trusler i skolen - elevperspektivet
EFS - Veileder for tilpasset opplæring for barn med stort læringspotensial
Eksterne ressurser
Ekstraordinært læringspotensial
Fem steg til identifisering
Fem tilpasningsstrategier
FTA - Film om ReKomp
FTA - Plan for Barnehagebasert kompetanseutvikling 2022 - 2024
Gruppearbeid KRLE 4.trinn
Hospitering og forsering
Hvem er de?
Kartlegging
Lover og regler
Matematikkgrupper 5.-7.trinn
Mer om de fem typene
Om veilederen for tilpasset opplæring for barn med stort læringspotensial
Personlighetsbasert tilpasning
Profesjonsfellesskap
Skole-hjem-samarbeid
Spesielle tilrettelegginger og rettigheter
Stasjonsarbeid engelsk 2.trinn
Umodne eller underytere?
Variasjon og medvirkning
BBS - Inngangsside for eksterne brukere
Innhold
Mer info
Aldersblanding
v. 1.1
Aldersblanding på Ulsetskogen skole
Gjennom å blande barn fra ulike trinn i perioder, kan man oppnå en automatisk tilpasning for elever.
.
På Ulsetskogen skole har man i mange år hatt stor suksess med aldersblanding fast på timeplanen. Elever fra 2.-4.trinn blandes, og elever fra 5.-7.trinn blandes i en fast gruppe hele
året. Elevene deltar på femukers-kurs, og lærerne har forskjellige grupper innom gjennom skoleåret.
.
Gjennom å legge til rette for dette, opplever skolen at elevene blir bedre kjent på tvers av trinn, samt at oppgavene og utfordringene blir tilpasset til det de klarer på en annen måte
enn hva det blir i klassene ellers.
.
Ulsetskogen skole opplever at elevene trives veldig godt med denne formen for undervisning.
Eksempel på kurs:
.
- gymsallek
- drama
- musikk
- friluftsliv
- koding
- kunst og kreativitet
- sløyd
Forfatter:
Lene-Maria Engen
Godkjent av:
Frode Nilsen
Dokumentadministrator:
Kari Øvrebø
Dokument-ID:
20800
Gyldig fra:
16.02.2024
Revisjonsfrist:
15.02.2026
Revisjonskommentar
Rettet enheter