Fem steg til identifisering v. 1.1
Fem steg til å identifisereDet kan for eksempelvære to til tre uker..Husk å være i dialog medeleven om tilpassingen,medvirkning er nøkkelentil suksess i denne fasen..hvilke strageier sereleven for seg at hen vilprøve ut?Etter den avtalteperioden kan du ogeleven sammendiskutere om dissetilpassingene gjordeskolesituasjonen bedrefor eleven, og hva sombør tas med viderefremover..Opplever eleven at dettehar gitt bedreutfordringer og merlærelyst?.1. Prøv ut en eller fleretilpasningsmetoder i enperiode2. Evaluér tilpasningenesammen med eleven3. Lag en ny plan fortilpasning sammen medeleven4. Ta erfaringene medinn i den vanligeundervisningen5. Diskuter erfaringenemed med en eller flerekollegaer.Etter å ha samarbeidetmed eleven om hva somer god tilpassing oginkludering over enperiode, kan dudiskutere med kollegaereller leder om det erklokt å tenke at elevenhar stortlæringspotensial..Dersomtilpassingsmetodenefungerer for eleven erdet sannsynlig at elevenhar stortlæringspotensial..På sikt er målet aterfaringene du og elevenhar gjort med konkretetilpassingsmetoder ikortere perioder, kaninkluderes i den vanligeundervisningen medresten av elevgruppen..Hvordan kan det leggestil rette for at eleven fårundervisning som åpnerfor dette?Basert på erfaringen fraden første periodenlager dere en ny plan fortilpassing fremover..Kanskje noen andretilpassingsmetoder skalprøves ut i dennesfasen?.Ta også med det bestefra forrige periode, og tabort det som skaptefrustrasjon.