Algoritmiske uker på Garnes v. 1.1
Algoritmiske uker på Garnes skuleArbeid med algoritmisk tenkning forenkler arbeidet med å tilpasse opplæringen til alle elever, også elever medstort læringspotensial. Udir har skrevet en del om bakgrunnen for algoritmisk tenking..Vi ønsket å ha et fellesprosjekt for hele skolen, og tok utgangspunkt i skolens erfaring med å delta i konkurransenFirst Lego League. Dersom man ikke har erfaring fra arbeid med algoritmisk tenking, følger et forslag til hvordanskolen kan arbeide fra oppstart i profesjonsfellesskapet til ferdig produkt med elever..Satsingsområdet til skolen er tilpasning av undervisningen til alle elever, også elever med stort læringspotensiale.Ett suksesskriterium her var at initiativet til algoritmiske uker kom fra lærerne, og bidro til bedre måloppnåelse isatsingsområdet. Ledelsen laget rammene, lærerne laget innholdet. Vi diskuterte som likeverdige parter ogvurderte kontinuerlig hva som fungerte, og hva som måtte justeres. Dette var et samarbeidsprosjekt som bleskapt og utviklet i fellesskap og der vi var gjensidig avhengige av hverandre..Her kan du lese om undervisningsopplegget