Algoritmiske uker på Garnes
Søk
BBSI eksternt
Aldersblanding
Algoritmisk uke- undervisningsopplegget
Algoritmiske uker på Garnes
BBS - Dokumenter barnehage for eksterne brukere
BBS - Dokumenter skole og SFO for eksterne brukere
BBS - Ekstern knappeside for systemer og prosedyrer for EFS
BBS - Inngangsside for eksterne brukere
BBS - Ressursside vold og trusler
BFNE - Rapport etter helseundersøkelser av elever og ansatte ved Gamle Varden skole
EFB - Praktisk veileder mot vold og trusler i barnehagen
EFS - Praktisk veileder mot vold og trusler i skolen - ansattperspektivet
EFS - Praktisk veileder mot vold og trusler i skolen - elevperspektivet
EFS - Veileder for tilpasset opplæring for barn med stort læringspotensial
Eksterne ressurser
Ekstraordinært læringspotensial
Fem steg til identifisering
Fem tilpasningsstrategier
FTA - Film om ReKomp
FTA - Plan for Barnehagebasert kompetanseutvikling 2022 - 2024
Gruppearbeid KRLE 4.trinn
Hospitering og forsering
Hvem er de?
Kartlegging
Lover og regler
Matematikkgrupper 5.-7.trinn
Mer om de fem typene
Om veilederen for tilpasset opplæring for barn med stort læringspotensial
Personlighetsbasert tilpasning
Profesjonsfellesskap
Skole-hjem-samarbeid
Spesielle tilrettelegginger og rettigheter
Stasjonsarbeid engelsk 2.trinn
Umodne eller underytere?
Variasjon og medvirkning
BBS - Inngangsside for eksterne brukere
Innhold
Mer info
Algoritmiske uker på Garnes
v. 1.1
Algoritmiske uker på Garnes skule
Arbeid med algoritmisk tenkning forenkler arbeidet med å tilpasse opplæringen til alle elever, også elever med
stort læringspotensial. Udir har skrevet en del om bakgrunnen for algoritmisk tenking.
.
Vi ønsket å ha et fellesprosjekt for hele skolen, og tok utgangspunkt i skolens erfaring med å delta i konkurransen
First Lego League. Dersom man ikke har erfaring fra arbeid med algoritmisk tenking, følger et forslag til hvordan
skolen kan arbeide fra oppstart i profesjonsfellesskapet til ferdig produkt med elever.
.
Satsingsområdet til skolen er tilpasning av undervisningen til alle elever, også elever med stort læringspotensiale.
Ett suksesskriterium her var at initiativet til algoritmiske uker kom fra lærerne, og bidro til bedre måloppnåelse i
satsingsområdet. Ledelsen laget rammene, lærerne laget innholdet. Vi diskuterte som likeverdige parter og
vurderte kontinuerlig hva som fungerte, og hva som måtte justeres. Dette var et samarbeidsprosjekt som ble
skapt og utviklet i fellesskap og der vi var gjensidig avhengige av hverandre.
.
Her kan du lese om undervisningsopplegget
Forfatter:
Lene-Maria Engen
Godkjent av:
Frode Nilsen
Dokumentadministrator:
Karen Sofie Vikre
Dokument-ID:
22690
Gyldig fra:
16.02.2024
Revisjonsfrist:
15.02.2026
Revisjonskommentar
Rettet enheter