EFS - Veileder for tilpasset opplæring for barn med stort læringspotensial
Søk
BBSI eksternt
Aldersblanding
Algoritmisk uke- undervisningsopplegget
Algoritmiske uker på Garnes
BBS - Dokumenter barnehage for eksterne brukere
BBS - Dokumenter skole og SFO for eksterne brukere
BBS - Ekstern knappeside for systemer og prosedyrer for EFS
BBS - Inngangsside for eksterne brukere
BBS - Metodikk: Forebygging av emosjonell dissonans
BBS - Metodikk: Øvelse i situasjoner som kan oppstå
BBS - Organisering av kollegastøtte
BBS - Ressursside vold og trusler
BBS - Verktøy knyttet til ressurssiden "vold og trusler"
BFNE - Rapport etter helseundersøkelser av elever og ansatte ved Gamle Varden skole
EFB - Praktisk veileder mot vold og trusler i barnehagen
EFS - Evaluering etter uønsket hendelse
EFS - Kartlegging av triggere
EFS - Praktisk veileder mot vold og trusler i skolen - ansattperspektivet
EFS - Praktisk veileder mot vold og trusler i skolen - elevperspektivet
EFS - Prosedyre ved bruk av trygg føring
EFS - Samtaleverktøy elev (KOR/FIT)
EFS - Veileder for tilpasset opplæring for barn med stort læringspotensial
Eksterne ressurser
Ekstraordinært læringspotensial
Fem steg til identifisering
Fem tilpasningsstrategier
FTA - Film om ReKomp
FTA - Plan for Barnehagebasert kompetanseutvikling 2022 - 2024
Gruppearbeid KRLE 4.trinn
Hospitering og forsering
Hvem er de?
Kartlegging
Lover og regler
Matematikkgrupper 5.-7.trinn
Mer om de fem typene
Om veilederen for tilpasset opplæring for barn med stort læringspotensial
Personlighetsbasert tilpasning
Profesjonsfellesskap
Skole-hjem-samarbeid
Spesielle tilrettelegginger og rettigheter
Stasjonsarbeid engelsk 2.trinn
Umodne eller underytere?
Variasjon og medvirkning
BBS - Inngangsside for eksterne brukere
Innhold
Mer info
EFS - Veileder for tilpasset opplæring for barn med stort læringspotensial
v. 1.1
Tilpasset opplæring for barn med stort læringspotensial
.
Man antar at barn med stort læringspotensial utgjør 10-15% av elevene i norske klasserom. Hvordan finner
vi disse elevene? Og hvordan tilpasser vi undervisningen til dem? Denne veilederen vil gi deg noen svar på
dette.
Undervisningsopplegg
Identifisering
Skoleledelse
Pedagogiske grep
Hvem er de?
Fem steg til identifisering
Tilpasningsstrategier
Personlighetsbasert tilpasning
Kartlegging
Lover og regelverk
Problemløsning i matematikk
KRLE 4.trinn
Underytere eller umodne?
Den suksessfulle
Den utfordrende
Dropouten
Den skjulte
Den dobbelt-
eksepsjonelle
Ekstraordinært læringspotensial
Tilrettelegginger og rettigheter
Variasjon og medvirkning
Skole-hjem-samarbeid
Stasjonsarbeid 2.trinn
Eksterne ressurser
Profesjonsfellesskap
Mer om de fem typene
Algoritmiske uker for 1.-7.trinn
Aldersblanding for 2.-7.trinn
Matematikkgrupper på
5.-7.trinn
UDIR veileder
Informasjon
om veilederen
Forfatter:
Lene-Maria Engen
Godkjent av:
Frode Nilsen
Dokumentadministrator:
Karen Sofie Vikre
Dokument-ID:
20768
Gyldig fra:
16.02.2024
Revisjonsfrist:
15.02.2026
Revisjonskommentar
Rettet plassering på enheter.