EFS - Evaluering etter uønsket hendelse v. 1.0

Evaluering etter uønsket hendelse                 

Brukes ved gjennomgang av en uønsket hendelse. Vurder om det er behov for å opprette en trygghetsplan, eller oppdatere gjeldende plan.

Dette dokumentet skal ikke arkiveres.                                               

Dato, tid og sted

 

 

 

Ro (1)

 

Beskriv konteksten i forkant av hendelsen

 

 

 

 

Antatt trigger (2)

 

Hva kan ha trigget eleven?

 

 

Opptrappingsfasen (3 og 4)

 

Hvilke signaler viste eleven oss da frustrasjonen økte?

 

Hvordan forsøkte dere å møte situasjonen for at eleven skulle gjenvinne ro og unngå ytterligere eskalering?

 

 

Topp-maksimum (5)

 

Hva gjorde eleven i denne fasen?

 

Hva gjorde vi for å løse situasjonen?

 

 

Nedtrappingsfasen (6)

 

Hvordan ble det lagt til rette for at eleven fikk nødvendig tid og ro for å kunne få tilbake selvkontroll?

 

Beskriv de voksnes tilnærming- Hva kunne vi eventuelt gjort annerledes?

 

 

 

Ro-gjenopprettelse (7)

 

Hvem snakket med eleven i etterkant?

 

Ble eleven gitt anledning til å fortelle sin opplevelse av situasjonen?

 

Hvilken informasjon fikk du som er nyttig for å forebygge at lignende situasjoner kan oppstå?