EFS - Evaluering og situasjonsanalyse etter uønsket hendelse v. 1.1

Et bilde som inneholder tekst, line, diagram, Font

Automatisk generert beskrivelseEvaluering og situasjonsanalyse av uønsket hendelse         

Dato og klokkeslett for hendelsen:                                                        

Gjør kort rede for følgende punkt                                                                                                                                                                                   (Walker, Colvin, Ramsey 1995)

Ro (1)

 

Beskriv konteksten i forkant av hendelsen

 

 

 

 

Antatt trigger (2)

 

Hva kan ha trigget eleven?

 

 

Opptrappingsfasen (3 og 4)

 

Hvilke signaler viste eleven oss da frustrasjonen økte?

 

Hvordan forsøkte vi å møte situasjonen for at eleven skulle gjenvinne ro og unngå ytterligere eskalering?

 

 

Topp-maksimum (5)

 

Hva gjorde eleven i denne fasen?

 

Hva gjorde vi for å løse situasjonen?

 

Nedtrappingsfasen (6)

 

Hvordan ble det lagt til rette for at eleven fikk nødvendig tid og ro for å kunne få tilbake selvkontroll?

 

Beskriv tilnærmingen fra oss voksne. Hva kunne vi eventuelt gjort annerledes?

 

 

Ro-gjenopprettelse (7)

 

Hvem snakket med eleven i etterkant?

 

Ble eleven gitt anledning til å fortelle sin opplevelse av situasjonen?

 

Hvilken informasjon fikk du som er nyttig for å forebygge at lignende situasjoner kan oppstå?

 

 

 

Vurder om det er behov for å oppdatere trygghetsplanen.

 

Dato:                                                              Signatur: