Evaluering og situasjonsanalyse av
uønsket hendelse
Dato og klokkeslett for hendelsen:
Gjør kort rede for følgende punkt (Walker, Colvin, Ramsey 1995)
Ro (1)
Beskriv konteksten i forkant av hendelsen
|
|
Antatt trigger (2)
Hva kan ha trigget eleven?
|
|
Opptrappingsfasen (3 og 4)
Hvilke signaler viste eleven oss da frustrasjonen økte?
Hvordan forsøkte vi å møte situasjonen for at eleven skulle gjenvinne ro og unngå ytterligere eskalering?
|
|
Topp-maksimum (5)
Hva gjorde eleven i denne fasen?
Hva gjorde vi for å løse situasjonen? |
|
Nedtrappingsfasen (6)
Hvordan ble det lagt til rette for at eleven fikk nødvendig tid og ro for å kunne få tilbake selvkontroll?
Beskriv tilnærmingen fra oss voksne. Hva kunne vi eventuelt gjort annerledes?
|
|
Ro-gjenopprettelse (7)
Hvem snakket med eleven i etterkant?
Ble eleven gitt anledning til å fortelle sin opplevelse av situasjonen?
Hvilken informasjon fikk du som er nyttig for å forebygge at lignende situasjoner kan oppstå?
|
|
Vurder om det er behov for å oppdatere trygghetsplanen.
Dato: Signatur: