Evaluering etter uønsket hendelse
Brukes ved gjennomgang av en uønsket hendelse. Vurder om det er behov for å opprette en trygghetsplan, eller oppdatere gjeldende plan.
Dette dokumentet skal ikke arkiveres.
Dato, tid og sted |
|
Ro (1)
Beskriv konteksten i forkant av hendelsen
|
|
Antatt trigger (2)
Hva kan ha trigget eleven?
|
|
Opptrappingsfasen (3 og 4)
Hvilke signaler viste eleven oss da frustrasjonen økte?
Hvordan forsøkte dere å møte situasjonen for at eleven skulle gjenvinne ro og unngå ytterligere eskalering?
|
|
Topp-maksimum (5)
Hva gjorde eleven i denne fasen?
Hva gjorde vi for å løse situasjonen?
|
|
Nedtrappingsfasen (6)
Hvordan ble det lagt til rette for at eleven fikk nødvendig tid og ro for å kunne få tilbake selvkontroll?
Beskriv de voksnes tilnærming- Hva kunne vi eventuelt gjort annerledes?
|
|
Ro-gjenopprettelse (7)
Hvem snakket med eleven i etterkant?
Ble eleven gitt anledning til å fortelle sin opplevelse av situasjonen?
Hvilken informasjon fikk du som er nyttig for å forebygge at lignende situasjoner kan oppstå?
|
|