Fem tilpasningsstrategier
Søk
BBSI eksternt
Aldersblanding
Algoritmisk uke- undervisningsopplegget
Algoritmiske uker på Garnes
BBS - Dokumenter barnehage for eksterne brukere
BBS - Dokumenter skole og SFO for eksterne brukere
BBS - Ekstern knappeside for systemer og prosedyrer for EFB
BBS - Ekstern knappeside for systemer og prosedyrer for EFS
BBS - Inngangsside for eksterne brukere
BBS - Metodikk: Forebygging av emosjonell dissonans
BBS - Metodikk: Øvelse i situasjoner som kan oppstå
BBS - Organisering av kollegastøtte
BBS - Ressursside vold og trusler
BBS - Verktøy knyttet til ressurssiden "vold og trusler"
BFNE - Rapport etter helseundersøkelser av elever og ansatte ved Gamle Varden skole
EFB - Praktisk veileder mot vold og trusler i barnehagen
EFS - Evaluering og situasjonsanalyse etter uønsket hendelse
EFS - Kartlegging av triggere
EFS - Praktisk veileder mot vold og trusler i skolen - ansattperspektivet
EFS - Praktisk veileder mot vold og trusler i skolen - elevperspektivet
EFS - Samtaleverktøy elev (KOR/FIT)
EFS - Veileder for tilpasset opplæring for barn med stort læringspotensial
Eksterne ressurser
Ekstraordinært læringspotensial
Fem steg til identifisering
Fem tilpasningsstrategier
Gruppearbeid KRLE 4.trinn
Hospitering og forsering
Hvem er de?
Kartlegging
Kunnskapsgrunnlag til Skolebehovsplan for Bergen 2025-2045
Lover og regler
Matematikkgrupper 5.-7.trinn
Mer om de fem typene
Om veilederen for tilpasset opplæring for barn med stort læringspotensial
Personlighetsbasert tilpasning
Profesjonsfellesskap
Skole-hjem-samarbeid
Spesielle tilrettelegginger og rettigheter
Stasjonsarbeid engelsk 2.trinn
Umodne eller underytere?
Variasjon og medvirkning
BBS - Inngangsside for eksterne brukere
Innhold
Mer info
Fem tilpasningsstrategier
v. 1.1
Tilpasningsstrategier du kan prøve ut:
La eleven jobbe på et høyere nivå, selv om hen ikke har nådd målene på sitt nivå enda. Disse
hullene tetter eleven selv ved behov.
La eleven fordype seg i noe som interesserer hen, og engasjer deg i det.
La eleven begynne rett på arbeidet i stedet for å lytte til felles gjennomgang, dersom hen
ønsker det.
Er eleven
urolig/uinteressert
i oppstarten?
Er eleven
urolig/uinteressert
i skolearbeidet?
Hvis du mistenker at dette er en elev med stort læringspotensiale, er dette greie tilpasninger å
prøve ut i klasserommet.
Kjeder eleven seg
tydelig?
Snakk med foreldrene om eleven og skolesituasjonen. Spør om tips og vis at du er engasjert i
barnet deres.
Er du som lærer
usikker på veien
videre?
Forfatter:
Lene-Maria Engen
Godkjent av:
Frode Nilsen
Dokumentadministrator:
Karen Sofie Vikre
Dokument-ID:
22682
Gyldig fra:
16.02.2024
Revisjonsfrist:
15.02.2026
Revisjonskommentar
Rettet enheter.