Bk - BkBestilling - Elektronisk samhandling v. 1.3

Om bestillingssystemet i Bergen kommune

Bakgrunn

Bergen kommune har etablert BKbestilling for å å dekke behovet for elektronisk kommunikasjon i kjøpsprosessen med leverandører.

Bestillingsløsningen   

Bergen kommune har tatt i bruk modulen UBW eProcurement fra Unit4 siden september 2022. Løsningen støtter EHF/Peppol som anbefalt av Direktoratet for forvalting og økonomistyring.

Bergen kommune benytter i dag EHF-formatet for katalog, punch out, bestilling, ordrer (bekreftelser) og elektronisk faktura i kjøpsprosessen.

Rettningslinjer og veiledere

I listen nedenfor er det gjort tilgjengelig retningslinjer, ofte spurte spørsmål og generelle veildere til BkBestilling modulen. 

 

IDTittelGyldig fra
17766 Bk - BkBestilling - Enhetsbetegnelser på produktlinjer i UBW 26.10.2023
17769 Bk - BkBestilling - Elektronisk samhandling 10.01.2024
17783 Bk - Veileder for elektronisk bestilling av varer og tjenester i BkBestilling (Ikke tilgjengelig) 23.11.2023
20868 Bk - Veileder og krav til korrekt grunndata 26.10.2023
22735 Bestilling og fakturering 23.08.2023
23536 Bk - Registrering av miljømerker på produkter (støttedokument Leverandør) 01.12.2023
23549 Miljømerking - Oversiktsliste Bergen kommune 22.01.2024
23550 Bk - Registrering av miljømerker på produkter (støttedokument Kontraktsforvalter) (Ikke tilgjengelig) 01.12.2023