Bakgrunn
Bergen kommune har etablert BKbestilling for å å dekke behovet for elektronisk kommunikasjon i kjøpsprosessen med leverandører.
Bestillingsløsningen
Bergen kommune har tatt i bruk modulen UBW eProcurement fra Unit4 siden september 2022. Løsningen støtter EHF/Peppol som anbefalt av Direktoratet for forvalting og økonomistyring.
Bergen kommune benytter i dag EHF-formatet for katalog, punch out, bestilling, ordrer (bekreftelser) og elektronisk faktura i kjøpsprosessen.
Rettningslinjer og veiledere
I listen nedenfor er det gjort tilgjengelig retningslinjer, ofte spurte spørsmål og generelle veildere til BkBestilling modulen.
ID Tittel Gyldig fra
17766
Bk - BkBestilling - Enhetsbetegnelser på produktlinjer i UBW
26.10.2023
17769
Bk - BkBestilling - Elektronisk samhandling
10.01.2024
20868
Bk - Veileder og krav til korrekt grunndata
15.08.2024
22735
Fakturering til Bergen kommune
23.09.2024
23536
Bk - Registrering av miljømerker på produkter (støttedokument Leverandør)
01.12.2023
23549
Miljømerking - Oversiktsliste Bergen kommune
22.01.2024