Midlertidig opphør, brukerliste - føring i Profil v. 1.0

 

Midlertidig opphør, brukerliste - føring i Profil

Midlertidig opphør, brukerliste - føring i Profil

 

Formål

Føring av midlertidig opphør har som formål å holde oversikt over personer som midlertidig ikke er i behov av tjenester og sikre riktig registrering av disse.

 

Bruksområde

Forvaltningsenhetenes saksbehandlere

Etat for hjemmebaserte tjenester

Etat for tjenester til utviklingshemmede

Etat for psykiatri og rustjenester

Etat for alders – og sykehjem

Etat for barn og familie

Etat for helsetjenester, ergo- og fysioterapitjenesten

 

 

Ansvar:

Aktuelle etater er ansvarlig for å sikre at rutinen gjøres kjent for sine ansatte, samt sikre etterlevelse av rutinen i egen enhet.

 

Handlinger:

 

Brukerlister

  • Utfører er ansvarlig for at brukerlistene (aktive brukere) i Profil er à jour. Anbefalt at listene gjennomgås en gang pr. mnd

         Sjekke brukerlistene for aktive / ikke aktive brukere

         Sjekke at brukere er registrert på riktig distrikt (f. eks brukere med kun ergo/fysio må stå registrert under distrikt fysio/ergo). Er bruker feilregistrert må den overføres til riktig distrikt.

 

Midlertidig opphør

Alle tjenester skal settes på midlertidig opphør når bruker ikke mottar disse.

Unntak er trygghetsalarm (TRA), ledsagerbevis (LED), serviceoppdrag (SOP), og alle boligkoder.

 

STK og STK-G skal settes på midlertidig opphør når bruker har gyldig vedtak, men støttekontakt har sagt opp, og prosess med å rekruttere ny støttekontakt pågår.

 

 

Ansvarlig for å sette bruker inn på / og ut av midlertidig opphør:

  • Utfører legger inn midlertidig opphør på alle tjenester for sine brukere
  • FVE fører inn midlertidig opphør etter meldinger fra sykehus, eller mottar melding fra andre
  • Listen over midlertidig opphør gjennomgås en gang pr måned.

 

Midlertidig opphør for brukere med praktisk bistand fra privat leverandør: FVE eller den utførerenhet (for kjente brukere) som mottar melding, må kontakte privat leverandør pr telefon/mailadresse (postmottak.adresse) for informasjon om fravær (se mailadr. under)

 

 

Utregistrering av bruker

  • Utfører/FVE registrerer bruker ut av Profil når melding mottas
  • Utfører/FVE må sende melding til servicemann om demontering av trygghetsalarm

 

Avvik:

Når det ikke blir registrert midlertidig opphør (MO) på tjenester til bruker som får annet tjenestetilbud i perioden.

 

 

Mailadresser til private leverandører av PBH (praktisk bistand husholdning):

 

BoHjemme AS:

 

En hjelpende hånd AS: post@enhjelpendehaand.no

 

Hjelp i hjemmet AS: post@hjelpihjemmet.no

 

Norlandia hjemmeomsorg AS: post.bergen@norlandia.com

 

Norsk Kontor og industri-renhold AS: post@nkirenhold.no

 

Prima Omsorg AS: bergen@primaomsorg.no

 

SeniorStøtten AS: kontakt@seniorstotten.no

 

Smart bemanning AS: omsorg@smartbemanning.no

 

Stendi AS: svein.arne.rosland@stendi.no