Vedlegg 1 - Skanning til Profil - E-arkiv og SvarUt v. 1.0

 

Prosedyre for e-arkiv og SvarUT – Vedlegg 1

 

Hvordan skanner man til Postjournal i Profil

Skanning til sikker sone ved hjelp av styrt utskrift

         Logg inn med pinkode

         Velg «Skanning med maler»

         Velg Default (ligger inne)

         Legg saksdokument i arkmateren. Standard oppsett for skanning av tekst er; A4,  ensidig, svart/hvitt og 300 dpi

         Gjør eventuelle endringer i oppsett (f.eks. farge, 2-sidig osv.)

         Start skanning ved å trykke på grønn knapp

         Gå til punkt 4 hvis flere saksdokumenter skal skannes

         Logg av (ev. trykk på knappen med nøkkelsymbol)

         Dokumentene vil være tilgjengelig for import til fagsystemet fra

         Underkatalogen Skann_Mappe i ditt hjemmeområde (H) innen et par minutter. Dokumentene slettes automatisk etter 3 dager

         Dokumentene vil få navn på formatet PDF_<dato klokkeslett>, for eksempel:

         PDF_20110913121001.pdf, så det er lurt å huske rekkefølgen de ble skannet i. De to siste sifrene er en teller for antall sider som er skannet

Hente dokumentet inn i PROFIL:

        Finn frem bruker – åpne brukerkortet – gå til Postjournal – sett inn ny rad

        Fyll ut bildet – Velg Type: INN

        Fyll ut de andre feltene med relevant informasjon

  • Klikk på tekst – Lagre

  • Velg H-området dersom det ikke vises automatisk

 

        Lagre og OK

        Husk å ta dokumentet ut av skanneren når du er ferdig

Hvordan skanner man til Pasientjournal?

På skriveren

        Logg inn med pinkode

        Velg «Skanning med maler»

        Velg Default (ligger inne)

        Legg dokumentet du skal skanne på materen

        Dersom det er 2-sidig dokument endrer du dette nede i vinduet på skriveren (den står automatisk på 1-sidig)

        Trykk på grønn knapp/start

 

I pasientjournalen

        Sett inn en ny rad i plan/rapport under kategori/planområde/tiltak Skannede dokumenter– se avsnitt 3.2

        Skriv i rapporten hva dokumentet gjelder

        Velg ja på spørsmål om å lagre

        Velg nei på spørsmålet om å signere rapporten

        Trykk på ikonet for generering av vedlegg (gul blyant), du vil nå få opp en dialog som vist i utklippet nedenfor

        Her får du mulighet til å velge mellom å opprette et Word dokument som tidligere eller innlastning av et innskannet dokument (pdf)

        Sett markøren i feltet Last skannet dokument og velg Lag vedlegg

        Sjekk at det i feltet Søk i står Skann_Mappe (du finner den under Data (\\adm.bgo\HOS\Home\din egen brukerident)

  • Velg den filen du vil skanne inn og klikk på Åpne og deretter Lagre

  • På spørsmål om du vil slette dokument, kan du svare ja, da fjernes det fra filområdet
  •  Velg deretter OK dersom dialogboksen under kommer opp

        Husk å signere rapporten når du er ferdig med å laste inn dokumentet: